Dagens træning : 12 K på løbebåndet

Efter cykelturen i går på 3 t. og små 100 K, var det løb som skulle klares i dag. Det blev denne gang i fitnesslokalet, med 12 K i tempo  ca. 5.30 min/km.. Altså godt en times tid. Så jeg er klar til en evt. hedebølge den 20. august, da det er virkeligt varmt nede fitnesslokalet. Jeg løber også uden for. Fordeler det ca. 50/50. I morgen er det svømmepasset.

Jeg har tabt mig ift. fedt, men der er kommet muskelmasse i stedet. Så vægten siger stadig det samme. Så er i mellem sværvægt klassen med mine 75 kg., hvilket der kan mærkes, når jeg skal løbe langt. Dengang jeg løb hurtigt vejede jeg 58 kg..

 

1. svømmetur i havet i 2017

I går lørdag den 15. juli, blev dagen for min første svømmetur i havet her i 2017. Det blev så i Øresund langs Skodsborg stranden. Det er et super godt sted at svømme. Brugte badebroerne som pejlingspunkter. Min våddragt fra 80’erne virker faktisk stadigvæk. Den er meget tyk og usmidig ift. de nye modeller. Men da den er uden ærmer, fungerer det alligevel med denne ca. 32 årige gamle våddragt.

JEg kan mærke at svømningen er blevet boostet, trods jeg faktisk kun svømmer ca. det halve af hvad jeg ellers har gjort i årevis. Forklaringen er, at jeg har haft øget fokus på teknik, smidighed og bevægelse, samtidig med at jeg er begyndt at bruge disse ” fingerpaddles “. Sidstnævnte medvirker til at mit ” catch ” og armføring i det hele taget bliver forbedret ret så markant !

 

Hvorfor vælge tbscoaching.dk ?

Når du vælger mig som personlig coach, så bliver det i ordets bogstaveligste forstand personlig coaching. Forstået på den måde at du selv skal ” på banen ” mht. feedback, og i det hele taget deltage aktivt i en ” løbende ” kontinuerlig dialog. Dette er selvfølgelig noget mere krævende, end bare at få et system man skal følge. Til gengæld giver denne reélle coaching, helt andre og bedre muligheder for udvikling i en positiv retning – især på lang sigt.

For overblikkets skyld laver jeg en liste, som viser de klare fordele ved at have en personlig coach, som har fokus på det personlige, og som hver gang tager udgangspunkt i sportsudøverens unikke situation :

  • Du starter den træning udfra en grundig screening, som betyder at du får den helt rigtige start ift. lige DIT niveau.
  • Du har dagligt mulighed for at informere coach ift. hvordan det går, således at jeg kan justere ift. til dette.
  • Hvis du har brug for 1: 1 coaching ift. din træning i svømning, på cyklen, løbeteknik eller til en styrke/smidigshedssession m.v., så kan du hurtigt og nemt bestille dette. Selvfølgelig kan det være en udfordring, hvis du bor lang væk.
  • Der er mulighed for at få mig med til en event, hvis der er behov for det.
  • Skal du ha indstillet din cykel, så kan jeg også hjælpe med det
  • Da du har fri vejledning, i det abonnement som du køber, betyder det at du frit kan kontakte mig, og stille spørgsmål udfra de udfordringer som skulle opstå. Det kan være ift. kost, strækøvelser, livsstilændringer osv. osv..
  • Plus meget meget mere. Det er faktisk utroligt meget du kan bruge mig til. Jeg har rigtigt mange års erfaring med sport på alle niveauer, som selvfølgelig gør, at jeg bedre kan rådgive i de forskellige situationer.

 

Løbepakker til 1299,00 kr.

Jeg har pt. ledige pladser inden for coaching i løb. Prisen er 1299,00 kr. for 6 måneder som inkluderer følgende :

  • Screening – så du får det helt rigtige udgangspunkt for din træning.
  • Ugentlige tilpassede programmer.
  • Fri vejledning
  • Mulighed for store rabatter ved tilkøb
  • Connect til FB-gruppe hvor der er ” løbende ” briefing og relevante informationer ift. træning, motionsevents og konkurrencer.

2018 – marathon i Stockholm

Jeg er igang med sæsonplanlægning for 2018. Her bliver et af de helt store mål Stockholm marathon d. 2. juni. Valget stod imellem Hannover i Tyskland, og så førnævnte. Da jeg har stor forkærlighed til SWE, så havner jeg ofte der. Havde en super oplevelse i 2016 til Halmstad Triathlon f.eks., og har været til rigtigt mange atletikstævner i det dejlige land bl.a..

Målet til dette marathon er på det Olympiske Stadion, som bare er en fantastisk scene til at afslutte løbet.

20170603 Stockholm Marathon 2017

Dagens træningspas

I dag blev det til et 2 timers træningspas bestående af halvanden time på Marin-biken og 6 K i Hoka One One Bondi løbeskoene. Denne form for træning er ikke særlig vigtigt ift. de lange triathlons. Men det er altid dejligt med noget variation. Det skal nødigt gå hen og blive kedeligt.

Ift. cykel materiale til IM 2017 i København, så ser det ud til, at jeg har fundet en ” fantom ” cykel. Det bliver spændende. Men det bliver først i august, jeg skal træne på den. Indtil da bliver det på den gode gamle samlet-startscykel Marin-biken. Lige for tiden kører jeg med SPD pedaler, og ikke TIME som er på billedet.

Update på IM-træningen

Det går stille og roligt fremad. Har fået gang i cyklingen efter marathonløbet, og svømningen kører stabilt med at par træningspas om ugen.

Alt ialt bruger jeg omkring 10 timer ugentligt til træning pt.. Om det kommer meget mere op end det, vil tiden vise. Men det burde også være nok ift. IM distancen med min træningsbaggrund.

Selvom det ikke betyder ret meget med fart på i løbedisciplinen ift IM, så deltager jeg i forskellige 5 og 10 km. løb igen i år, fordi jeg utroligt godt kan li disse distancer. Alsidighed i træningen er vigtig for motivationen.

Billedet er fra Mens 10 K den 10. juni 2017

Comeback på Marathon distancen ( 42.195 K )

Det gik fint taget i betragtning, at det er 25 år siden sidst og min minimale ugentlige løbetræning på ca. 20 K i snit det sidste halvandet år. Men en marathon er altid hård. Det var den også i dag. Jeg startede faktisk med at få krampe i læggen lige efter starten var gået, og så kom udfordringerne ellers en efter en : vabler ( det afhjalp jeg dog hurtigt ved at spænde snørrebåndene kraftigere. Dernæst mave onde i nogle kilometer, og til sidst var det storetæerne ( negle mv.. ) som smertede ret modbydeligt.

Men i mål kom jeg da, og tiden blev 4.24 t.. Jeg fik mærket København, og den helt vilde stemning der er med DJ’s, Sambapiger, glimmer kanoner, orkestre osv. osv.. Der var også vildt mange tilskuere på denne ret så dejlige sommeragtige dag, med kølig blæsende vind. Solen brændte dog godt igennem på nogle af gaderne. Så det var tildels meget HOT.

Foto : Sara BS

Nu glæder jeg mig til cykeltræningen, som faktisk først starter rigtigt nu. Mht. løbeevents holder jeg en pause. Har også været med i vildt mange igennem vinteren og foråret. Det var det næst største mål for sæson 2017, som blev klaret i dag. Om 3 måneder er det IM 140.6.

Foto : Sara BS